"So others may live"

Kom på att jag ville se the guardian idag =)
Va länge sen jag såg den, och det är en grym film...
Så jag kikade lite på olika klipp på det på youtube, och då slog det mig vilka sjuka människor kustbevakningen i usa är...
Deras motto är "so others may live" alltså "så att andra kan få leva"... Dom riskerar sina liv varje gång dom är ute på ett uppdrag till havs... Hur dåligt väder det än är så åker dom ut för att rädda folk som är nödställda ute till havs...
Jag lyssnade på låten "never let go - bryan adams" och översatte texten lite...
Ni får väl ursäkta min väldigt dåliga översättning :P haha...
Men det är alltid nått haha...

http://www.youtube.com/watch?v=qUFyWqWcLLE



Kan du offra ditt liv, så att en främling får leva?
Kan du  ta det du behöver, men ta mindre än du ger?
Kan du avsluta dagen, utan äran och berömmelsen?
kan du hålla ditt huvud högt, även om ingen vet vem du är?
Det är så legender skapas, det är åtminstone så det sägs.

Vi säger hejdå, men släpper aldrig taget.
Vi lever, vi dör, för man kan inte rädda varenda själ.
Du måste ta varje chans att visa att du är den sorts människa som
Aldrig tittar tillbaks, aldrig tittar ner och aldrig släpper taget

Kan du förlora allt, du någonsin har planerat?
Kan du sitta ner igen, och spela en till hand?
Kan du riskera allting, för chansen att bli ensam?
Under pressen att finna nåd, eller skulle du lämna det ogjort?
Det är så legender skapas, det är åtminstone så det sägs.

Vi säger hejdå, men släpper aldrig taget.
Vi lever, vi dör, för att du kan inte rädda varenda själ.
Du måste ta varje chans att visa att du är den sorts människa som
aldrig tittar tillbaks, aldrig tittar ner och aldrig släpper taget

Kommentarer
Postat av: lisa

jahaja, här gömmer du dig och dina tankar, att blogga har blivit ett fenomen nu när erik t också är ute och gör det, skönt nu är jag inte så ensam längre ;)

2008-10-20 @ 08:34:26
URL: http://lifeoflajsah.wordpress.com
Postat av: emma

åh kommer du ihåg att du, jag, viktoria och gustav såg den på bio för första gången? :)

2008-10-22 @ 11:05:03
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera mera =):

Namn:
Slipp skriva nästa gång

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv, skriv, skriv =)

Trackback
RSS 2.0