Ärlighet...

Jaha, då var det dax för att försöka få ur något jag funderat på ur hjärnan igen då...

Igår kväll så skrev en kompis till mig på msn... Det var väldigt länge sedan vi pratade.
Mycket beroende på att jag dragit mig bort ifrån mina vänner... Vilket tyvär inte är första gången...
Men h*n tog kontakt igen, och började prata =)
Jag frågade rätt direkt hur det va med honom/henne, och till svar fick jag "Det är skit", självklart blev jag lite förvånad över det ärliga svaret, men ändå så tacksam!
För första gången på länge va det någon som va ärlig med hur dom mådde... Trots att h*n mådde skit så vågade h*n berätta det, och det kan jag inte påstå att det är många som vågar... för jag är rätt övertygad om att 99 av 100 inte mår så bra som dom påstår, utan det är bara något man säger för att komma vidare i samtalet...
Efter att vi pratat en del så frågade h*n mig också hur jag mådde... och direkt svarade jag något i stil med att "det är bra, men jag har en del att tänka på..."
Alltså ett "ta mig vidare i samtalet svar", men det hela slutade med att jag berättade vad jag funderar på, och vad som är mindre bra just nu...
Detta fick mig att förstå hur trött jag är på dom här snabba, oärliga svaren som man alltid ger...
Jag tror jag skrivit om det här förut... men det tåls att skrivas om igen...
Frågar jag hur en person mår, så måste jag vara beredd på svaret... vad det än är...
och får jag frågan, så måste jag vara beredd på att inte ljuga, och säga något som inte stämmer... För det blir det knappast bättre av...

Nu är det ju så att jag sällan mår dåligt (tack och lov)... Men jag har en del i hjärnan nu...
Till exempel så ska jag och ta bort gipset på sjukhuset i morgon, och få träffa läkare och grejer...
Men, som det känns i tummen nu så blir jag inte förvånad om jag kommer få gå gipsad längre...
det känns som att tummen svullnat upp, och att den inte riktigt får plats i gipset nu... Sen om jag trycker nageln bakåt, eller ännu värre vrider på den, så gör det nå så sjukt ont... Så, vi får se hur det går i morgon... jag är iaf beredd på det värsta...
Sen har jag väldigt mycket att tänka på för min hjärna... Det är bland annat resa, hemsidor, kyrkan, affischer, jobb, pengar, vänner, och så vidare som jag har mycket att lösa med...

Jag säger inte det här för att få medlidande, för det är bara fjantigt, är ju jag själv som satt mig i den här situationen så...
Är bara trött på alla falska svar jag gett på sista tiden... Så, här har ni svaret på hur det är med mig... "inte på topp"

Sen har jag också märkt på dom sista dagarna vad mycket det betyder för mig att få hjälpa andra... att igår få prata med kompisen och få den på bättre humör ger verkligen så sjukt mycket!
Att igår hjälpa Jibbril och Jonas att spela in sina låtar i kyrkan likaså...

Appro på det så gick jag in på min otroligt gamla Lunar igår =) Och hittade att jag bloggat om den här låten en gång =)
http://www.youtube.com/watch?v=06xqOjoMEfw&feature=PlayList&p=D7314890FF7335D4&index=1
Och jag tycker den är så galet bra!

I dreamed I went to Heaven, you were there with me.
We walked upon the streets of gold beside the Crystal Sea.
We heard the angels singing, then someone called your name.
You turned and saw this young man, and he was smiling as he came.

He said, "Friend you may not know me now," and then he said, "But wait -
You used to teach my Sunday School, when I was only eight.
And every week you would say a prayer before the class would start.
And one day when you said that prayer,
I asked Jesus in my heart."


Then another man stood before you, he said "Remember the time,
A missionary came to your church, His pictures made you cry.
You didn't have much money but you gave it anyway.
Jesus took that gift you gave
And that's why I'm in Heaven today"

One by one they came, far as your eyes could see.
Each life somehow touched by your generosity.
Little things that you had done, sacrifices that you made,
They were unnoticed on this earth
In Heaven now proclaimed.


And I know up in Heaven you're not supposed to cry
But I am almost sure there were tears in your eyes
As Jesus took your hand and you stood before the Lord
He said "My child look around you,
Great is your reward."


Thank you for giving to the Lord,
I am a life that was changed.
Thank you for giving to the Lord,
I am so glad you gave,
I am so glad you gave.


Låten får avsluta ännu ett långt inlägg...
Tjipp

Kommentarer
Postat av: David Ollars

Åh, jag kommer ihåg när Linda sjöng den när vi var i Huskvarna =) den är bra!

2009-04-20 @ 19:25:21

Kommentera mera =):

Namn:
Slipp skriva nästa gång

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv, skriv, skriv =)

Trackback
RSS 2.0