Gott nytt år, och lite funderingar...

Till att börja med måste jag ju önska alla läsare Ett riktigt gott nytt år!
Vill tacka alla som var på dg och förgyllde min kväll... Trots att starten på 2009 inte blev i närheten av vad jag hade trott den skulle bli, så är jag grymt glad att den blev som den blev...

Har en del saker jag gått och funderat på dom senaste dagarna/månaderna,
och det senaste är väl vad nyår betyder...
Ett nytt år...
En ny siffra att skriva i datumet ett år framöver...
Ett år man lämnat bakom sig...
Ett år man har framför sig...
En kväll med vänner och fina fyrverkerier...
Tjaa, jag vet inte...
Ett tag innan tolvslaget så gick jag ner till vattnet på dg, där jag satte mig på flytbryggan och kollade på stjärnorna och fyrverkerierna som var runtom sjön...
Att bara sitta helt lugn, och titta på stjärnor kan vara det mysigaste som finns... Men när jag satt där så när det närmade sig, och alla andra räknade ner, så blev jag lite, inte ledsen kanske, men nedstämd...
Varför? jadu... vet inte riktigt... Men jag tror jag funderade på lite saker jag gjort det föregående året som jag ångrar att jag gjort... Personer jag sårat, och andra saker jag inte borde gjort...
Ähh, känner att de här spårat ur för länge sen... går på det andra jag funderat på istället...

Har funderat lite på ett par meningar... Det första är "Det är bra"
Så fort man pratar med någon på tex msn, så är alltid första frågan Hur mår du, eller vad gör du...
Förr eller senare kommer frågan "Hur mår du..."
Och vad svarar man då?... Det finns ju två alternativ... Antingen så säger man som det är, eller så säger man "Det är bra" så har man det samtalsämnet överstökat...
Jag tror att vi (mig själv inräknat) allt för ofta svarar "det är bra" trots att det inte är bra...
Det har blivit som en genväg för att slippa berätta hur man mår... Jag vet inte varför man gör så...
Är man rädd för vad andra ska tycka? är man mindre värd för att man mår dåligt?
Jag tror att vi alldeles för sällan berättar hur vi mår på riktigt... Jag tror inte på att ensam är stark...
Jag tror att vi måste ta hand om varandra mer, och då krävs det att vi berättar hur det är, att vi inte håller det inom oss...
Mycket flumm här med, men men... som jag sagt förut jag är kass på att skriva...

Aja, det andra då... Det har jag inte funderat på så mkt, men det är "Jag älskar dig"
Vad betyder det egentligen? Vem säger man det till? Hur ofta säger man det?
Jag har själv märkt att jag på senare år blivit mer och mer försiktig med vilka ord jag använder...
För jag vet hur fel det kan bli... Förr skrev jag alltid Puss och kram i sms till exempel... Och nu när man blivit äldre (no offence tesa ;P) så har jag börjat tycka att det skriver man inte om man inte menar det...
Jag skriver oftast bara kram i sms nuförtiden... och det gör jag bara om jag vill ge personen i fråga en kram... Så, får du ett puss ifrån mig i ett sms vill jag troligen pussa dig haha :P
Vad vill jag säga med det där då?... det är ju inte samma sak... nej, men jag tror att jag missbrukat dom orden förut...
Dom tappar i värde liksom...
Åter till "Jag älskar dig"... Det är för mig ett starkt ord... Jag känner att det är bland det finaste orden man kan säga till en människa, och att man ska ta vara på dom... Att inte slösa bort dom... För jag känner lite att, används dom för ofta så tappar dom i värde... och när man få förbrukat dom finaste orden, vad gör man då?...

Ähh, de här blev bajs... lägger upp det iaf, någon kanske kan få ut nått vettigt av det...

Gott nytt år, blahaa

Kommentarer
Postat av: Signe

För det första.. jag har jättesvårt att skriva eller säga "det är bra" till någon som känner mig någorlunda. Jag säger hellre sanningen, att det suger men jag lever och klarar mig.. När jag säger att det är bra fast det inte är det, så är det inte för att jag är rädd att personen som ställde frågan ska tycka att jag är mesig eller mindre värd, det är för att jag inte orkar prata om det.

För det andra håller jag verkligen med om ... resten.

Gott nytt år!

2009-01-01 @ 19:06:27
URL: http://miinisiigne.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är inte alls flummigt Erik, det är skitbra! Har verkligen tänkt på det där jag med, speciellt hur-mår-du-grejen. Jag försöker att inte fråga människor hur de mår OM jag inte har tid att lyssna ordentligt. Håller även med föregående talare om att det är svårt att säga till de personer som känner mig bra, att jag mår bra, om jag inte gör det. Jag säger inte att man inte ska fråga varandra hur man mår, för det tror jag är otroligt viktigt, utan jag vill att man ska göra det för att man bryr sig och inte som en artighetsgrej. Jag är medveten om att jag säger till personer som frågar att det är bra, fastän det kanske inte riktigt stämmer, och vad beror det på? Kanske att man inte känner tillit till den personen, eller att man inte vågar säga som det är?

Nu har du fått en liten kommentar från mig här. Ville hur som helst säga att dina inlägg är grymma. Gott nytt år vännen. Vi får ta och träffas snart tycker jag! =)

2009-01-01 @ 23:26:05
URL: http://jobeart.blogg.se/
Postat av: Katta

Men hörreduu =) Det var ju jättebra skrivet! Du är mkt bättre än vad du tror!

Har också tänkt på samma saker som du bloggat om. Tänkvärt, verkligen! =] Du är så smart! KRAM =] (för det ska du ha på riktigt också! =) =) !)

2009-01-02 @ 18:16:39
URL: http://caramellklick.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Jo du har rätt! =)

Fast jag har lite saker jag skulle lägga till ;P

Men det du säger är rätt! =)

2009-01-03 @ 23:11:24
Postat av: Tesa

Du är ju underbar Erik, Kanon viktigt att ord får behålla innebörden. Jag som är gammal o mogen tycker som du. det är viktigt att tänka på orden vi använder. Hur mår du kanske vi ska sluta med om vi inte är intresserade av svaret.



Frågan för mej är att jag har överrumplats av mycke känslor för många jag sprängs!!!!!!!!!! Orden puss o kram, jag älskar dej, tycker om dej kommer ofta och det är sant:)

2009-01-04 @ 11:37:47
Postat av: Elin

Riktigt bra skrivet det där, har tänkt lite på samma saker, men liksom inte fått ner det i ord! (Y)



och.. re: Otroligt mkt bröst / rumpskakningar i den där dansen :p Fast riktigt frän dansstil =) (man kanske ska börja? haha)



ja, det är det dansstilen ragga, eller dancehall, går ut mycket på :P =)



Kram! ;)

2009-01-07 @ 11:57:18
URL: http://daansandetjej.blogg.se/

Kommentera mera =):

Namn:
Slipp skriva nästa gång

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv, skriv, skriv =)

Trackback
RSS 2.0