Vad är vänner?

Nu på senaste tiden har jag funderat en del över vad vänner är...
Jag har märkt att jag har tappat alldeles för många vänner. (Varför?)
Jag kom och tänka på "Golfbollar"...
Och idag hade Jonas skrivit ett inlägg om det i CP-bloggen... och det har jag lagt in här nere...

"Vänner har roligt tillsammans. Vänner har tråkigt tillsammans.
Vänner delar allt med varandra. Vänner har hänsyn till varandras integritet.
Vänner lyssnar på varandra. Vänner är tysta med varandra.
Vänner säger du luktar gott. Vänner säger när du luktar äckligt.
Vänner njuter av livets goda tillsammans. Vänner delar sorg med varandra.
Vänner vågar säga sanningen som löser knutar och leder en framåt. Vänner uppmuntrar och säger du duger som du är.
Vänner bjuder på mat. Vänner skäms inte för att ha glömt pengar.
Vänner tröstar när livet är tungt. Vänner säger du ska gå vidare.
Vänner skrattar ikapp. Vänner gråter ihop.
Vänner talar allvar. Vänner talar ytligt.
Vänner ser problemen. Vänner ser möjligheterna.
Vänner bråkar. Vänner kramar.
Vänner kan kosta. Vänner ger så mycket mer.
Vänner ringer varandra varje dag. Vänner behöver inte ringa på flera veckor.
Vänner gillar varandras likheter. Vänner gillar varandras olikheter.
Vänner ger komplimang när du köpt nya kläder. Vänner gillar dina gamla.
Vänner har en historia tillsammans. Vänner har en framtid tillsammans.
Vänner utvecklar en och får en att se nya perspektiv. Vänner uppskattar det du kan.
Vänner håller dig uppe. Vänner finns när du är nere.
Vänner finns alltid där. Vänner ska man inte ta för givet.


Vänner stannar när andra går. Vänner sviker aldrig. Vänner är världens bästa investering. Lycklig är den som har vänner."
-Jonas Helgesson



Det är så viktigt med vänner! Men jag tror att jag blivit för bekväm med mina vänner, och inte varit en riktig vän mot dom som jag vet är mina vänner, men som jag inte pratat så mkt med på sista tiden...
Jag bryr mig om dom jättemycket, men visar det på tok för sällan...
Finns ett flertal vänner jag bryr mig jättemycket om, men som jag säkert inte pratat med på riktigt på ett år eller säkert mer... Så nu är det dax för min del att rycka upp mig lite, och visa att jag uppskattar mina vänner...
För det gör jag... Ni är guld värda!...

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja visst är det tanken som räknas :) och jag ska hälsa henne att du hade ställt. dock kan det bli farligt för hon börjar bli grymt desperat så det kan hända att hon sköper en tågbiljett till dig så du kan komma hit ;) hahaha.

2009-02-05 @ 22:39:18

Kommentera mera =):

Namn:
Slipp skriva nästa gång

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv, skriv, skriv =)

Trackback
RSS 2.0