CTRL + Z

Här sitter man och bloggar, och när man är klar och publicerat så märker man att man redan skrivit om det där...
Stabilt...
Men aja, ni får alltså ett till inlägg om det jag redan skrivit om förut...



Lyssnade igår på en gammal låt som en kille gjorde på dreamhack.
Låten heter ctrl + z och handlar om just det.
För er som inte vet så när man trycker ctrl + z på en dator så betyder det "ångra"
Alltså så gör den om det man senast gjorde.

i låten så sjunger han att han skulle vilja ha den möjligheten i verkligheten, som en sorts superkraft.
Att kunna göra om saker man misslyckats med.
På engelska så översätter man ctrl + z till Undo, vilket jag hade översatt till svenska med "få ogjort"

och jag håller med, det finns så mycket som man skulle vilja få ogjorda. Saker man sagt, saker man gjort, saker man inte gjort, personer man sårat, och så vidare...

En textrad går såhär:
"Det finns så mycket i livet, som man vill göra om, varför sköt jag på uppsatsen som ska vara inne imorron?"
Anar att många känner igen sig i det?, det gör i varje fall jag. Vet inte hur många gånger jag suttit och pluggat på ett prov som jag hade nästa dag sent på kvällen.
Varför då? för att man inte "orkade" göra det tidigare...

Vad själva poängen med det här inlägget är vet jag inte riktigt.
Kanske att man ska tänka på att de mesta saker inte går att göras om.
Till exempel så vet jag att många avskyr skolan. Och jag kan inte säga att jag tycker ni har fel, för det var extremt tråkigt. Men tyvär så går det inte att bara få det ogjort och göra det från början igen.
utan du måste lösa problemet och göra det bättre en andra gång.
Sårar man en person, så är skadan skedd, och man får leva med följderna.

Så, det kanske är värt att ta den jobbiga vägen, istället för att ta en genväg och hoppas på att det går bra ändå...

Tjaa, det får vara allt för denna gången.
Tjo

Kommentarer
Postat av: Elin

Nu har jag kommit på vad jag ska önska mig i julklapp!

En ctrl + z knapp såklart..! Hmm.. projektarbete?

2009-12-08 @ 20:03:36
URL: http://daansandetjej.blogg.se/

Kommentera mera =):

Namn:
Slipp skriva nästa gång

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv, skriv, skriv =)

Trackback
RSS 2.0