Hemma från tävling!

Då var vi hemma då!
Kom hem runt halv 8 ikväll efter turneringen i uppsala.

Det slutade med att vi kom på en 12e plats utav 14 lag.
Ska inte säga så mycket o msjälva placeringen, för jag tyckte vi spelade extremt mycket bättre än vad placeringen tyder på.
Först och främst så hade vi tre spelare som gjorde sin första tävling. sen hade vi 3 spelare till som gjorde sin andra turnering, så med andra ord hade vi 4 spelare som har tävlat en del och vet hur det går till.

Tänkte skriva lite om varje match utifall ni skulle vara intresserade.

Första matchen hade vi på lördagen klockan 9.00
Vi spelade mot Bogus (bollnäs) som jag genast var snabb och sa att det här vinner vi lätt, eftersom dom hade en hel hög spelare som lika gärna skulle kunnat vara min pappa.
Men, det var en tung match, vi sprang mycket, men fick sällan fram passarna. Vi spelade över våran förmåga helt enkelt, vi slänge för svåra pass allt för ofta, och droppade därav hela tiden.
Så, man kan säga att vi bjöd Bogus på vinsten, för hade vi mött dom på söndagen tror jag chansen hade vart stor att vi skulle vunnit över dom. Men, det kan man ju iof inte veta.
Resultatet blev 11-3 till Bogus.
Bogus slutade för övrigt på en 10nde plats.



Match 2 spelades 10.30 mot Gefle FK (gävle)
Samma här så trodde jag vi skulle ha en chans att vinna.
Efter matchen så räknade dom ut att deras lag hade en snittålder på 31 år.
Vi spelade på och jag tyckte nog att vi spelade en bättre match än vad vi gjorde mot Bogus, men vi slängde fortfarande bort enormt mycket passar, vilket resulterade i att Gefle ofta slog långa passar ner i zonen och gjorde mål.
Vi hade inte riktigt något att sätta emot på deras långa passar heller, för dom hade riktigt långa spelare.
Deras snittlängd var 1.85 (ca) vilket nästan var som den längsta i vårat lag.
Men, vi kämpade på och matchen slutate 11-4 till Gefle.
Gefle blev placerade på en 4 plats efter att ha förlorat semifinalen.



Match 3, 14.30 Falun mot Vif Rising stars

Denna match hade vi även fått förstärkning av Johan som tog en tur från sthlm för att hjälpa oss i matchen.
Inför denna match var jag rätt övertygad att vi inte skulle vinna. Utan vi riktade in oss på att lära oss något av matchen, men ändå köra stenhårt.
Vi spelade extremt mycket bättre än dom två första matcherna, och vi skakade faktiskt VIF.
Vi gav dom en match och spelade riktigt bra! Passarna satt, och rycken var kanonbra!
Så, detta var en riktigt rolig match, och jag sa det efteråt att för mig spelar inte resultatet någon roll utan vi spelade bra och hade en kanonrolig match!
Matchen slutade tillslut 11-7 till VIF, men lika glada var vi för det =)
Vif blev 8a

Match 4,  mötte vi Stockholm
Detta var en mach som jag verkligen ville vinna, för det är ett lag jag länge haft svårt för :P
Men, samma den här matchen som förra matchen så spelade vi riktigt bra!
Vi tappade väl disc lite då och då, men det är inget man kan begära annat... I början av matchen hade dom väl övertaget, men i slutet så blev dom trötta, och jag tror vi tog 3 raka poäng.
tyvär så gick tiden ut, och vi förlorade därav matchen med 10-7.
Men hade vi spelat till 13, så tror jag vi haft en stor chans att vinna!
Stockholm slutade på 11plats
Denna match blev jag även utnämd MVP (most valuable player) av stockholmslaget. =)


Detta var alla matcher vi spelade på Lördagen.

efter en lång promenad på kvällen (för det finns ju inga parkeringar i uppsala!!!!!) så tog vi en pizza som satt väldigt fint i magen! =)

blev väldigt mkt och orkar inte skriva mer, så tar resten lite kort :P

På söndagen hade vi första matchen 08.30, så vi åkte dit till kl 8a.
När vi precis packat ur bilen så ringde min mobil, och i den meddelades det att laget vi mött blivit magsjuka, och därav lämnat Walkover. (rykten säger dock att dom supit sönder på lördagskvällen och några av dom åkt in och blivit magpumpade och grejer, och jag skule inte bli förvånad, för mellan matcherna på lördagen stack dom till systemet...)
Så, vi var där några timmar tidigare än vad vi borde, men det var bara att ta det...

Andra matchen var 10.00 mot Jönköping.
En match jag var osäker på hur det skulle gå.
Vi gav gärnet och spelade bra, så lite bittert var det att vi förlorade den matchen med 7-9.
Jönköping slutade på 9 plats.

Sista matchen var placeringsmatch, så vi spelade om 11platsen.
Där mötte vi stockholm som vi mötte på lördagen också.
Vi visste att dom var trötta och körde hela matchen på att köra slut på dom. Vi lyckades bra, och dom blev trötta, riktigt trötta blev dom samtidigt som vi fortfarande var pigga.
Vi gav allt och spelade bra! Men tyvär nådde det inte ända fram den här gången heller.
matchen slutade 10-7 till dom, men det var kul och vi var nöjda!

Vi slutade därefter på en 12plats (eftersom vi vunnit en match på walkover)




Sen kan vi ta lite statistik! =)

Assists:

1 Magnus Eriksson     12 assists
2 Erik Tegenfeldt         8
3 Gabriel Jonsson        4
4 Andreas Lindgren      4
5 Benny Eriksson         3
6 Simon Jansson         2
7 Eric Larsson             2
8 Tobias Sundin          0
9 Fredrik Snabb          0
10 Johan Carlquist        0



Mål:

1 David Jonsson         12 mål
2 Benny Eriksson         5
3 Simon Jansson          4
4 Andreas Lindgren      4
5 Eric Larsson              4
6 Fredrik Snabb           2
7 Erik Tegenfeldt          2
8 Tobias Sundin           2
9 Magnus Eriksson        2
10 Johan Carlquist        0



För övrigt så har man enorm träningsvärk nu :P
Samt en hel del brännsår som svider apa... men men, så kan det gå när man slänger sig inomhus....... haha

Sova borde man göra!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, ja den var väl lite söt. det finns ju en film som heter stekt gröna tomater... men jag tycker bättre om röda. =)

förstår att du tyckte det var ovärt.. samma sega prat som förra året.. tur iaf att det inte var mig du var avig mot, funderade nästan på om jag hade gjort något fel..

det blir skönt när det börjar på riktigt. =) längtar efter minusgraderna!! =D

2009-12-09 @ 15:15:33
URL: http://minoru.blogg.se/

Kommentera mera =):

Namn:
Slipp skriva nästa gång

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Skriv, skriv, skriv =)

Trackback
RSS 2.0